دلیل سرعت پایین اینترنت TD-LTE چیست؟

تحمل سرعت پایین اینترنت سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است. بخش بسیار بزرگی از خدمات و محصولاتی که این روزها استفاده می‌کنیم، وابستگی زیادی به اینترنت، مخصوصا نوع پرسرعت آن دارند. هر چیزی که باعث کاهش سرعت اینترنت بشود، در روند زندگی خیلی از ما، اختلال ایجاد می‌کند و ممکن است باعث وارد آمدن ضرر و زیان شود. دلیل سرعت پایین اینترنت، بسته به نوع فناوری آن می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از بهترین راه‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت، TD-LTE است. اما این سرویس هم ممکن است دچار کندی و کاهش سرعت شود. در این مطلب قصد داریم درباره‌ی دلایل سرعت پایین اینترنت TD-LTE صحبت کنیم و با ریشه‌یابی، راهکارهایی برای از بین بردن آن‌ها ارائه دهیم. اگر می‌خواهید بدانید چرا سرعت اینترنت LTE هر از گاهی کند می‌شود، با این مطلب همراه باشید.

سرعت کم اینترنت TD-LTE تحت تاثیر چه عواملی است؟

اینترنت TD-LTE این روزها به عنوان یکی از راهکارهای محبوب و پرطرف‌دار برای دسترسی به اینترنت پرسرعت محسوب می‌شود. این سرویس اینترنت پرسرعت توسط ارائه‌دهندگان مختلف در بازار کشورمان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سازوکار اینترنت TD-LTE بر اساس شبکه ارتباطات همراه نسل ۴ است و به همین دلیل سرعت متوسط اینترنت TD-LTE می‌تواند تحت تأثیر تمام عواملی قرار بگیرد که اینترنت موبایل را هم دچار اختلال می‌کند.

  • یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث سرعت پایین اینترنت TD-LTE می‌شود، مسئله‌ی پوشش‌دهی است. در واقع شاید دلیل اصلی کند بودن اینترنت TD-LTE عدم پوشش دهی اپراتور در منطقه‌ی شما باشد. دلیل دیگری که می‌تواند باعث سرعت کم اینترنت TD-LTE شود، وضعیت تراکم جمعیت و ساختمان‌های محله‌ی شما است.
  • تراکم ساختمان‌های یک محله
  • شلوغی جمعیتی در یک منطقه
  • استفادده شرکت های ثانوی سرویس دهنده‌ی اینترنت TD-LTE برای ارائه‌ی خدمات که متکی به شبکه ایرانسل و یا مبین نت می باشند و اختلالات و فشارهایی که به زیرساخت این دو وارد می‌شود، به طور مستقیم روی اینترنت ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

اصلی‌ترین دلایل سرعت پایین اینترنت TD-LTE در سمت کاربران

در بخش قبلی در مورد دلایل سرعت پایین اینترنت TD-LTE که از طرف تأمین کننده‌های زیرساخت به شبکه تحمیل می‌شوند، صحبت کردیم. در ادامه به بررسی عواملی که باعث کندی سرعت اینترنت TD-LTE می‌شود و در سمت کاربر اتفاق می‌افتد، می‌پردازیم. مهم‌ترین عواملی که می‌توانند روی سرعت اینترنت شما تأثیر منفی داشته باشند، عبارت‌اند از:

  • موقعیت مودم/روتر: اصلی‌ترین دلیل سرعت پایین اینترنت TD-LTE موقعیت قرارگیری مودم/روتر آن است. قرارگیری مودم TD-LTE شما در محاصره‌ی دیوارهای فلزی یا بتنی، در نقاط کور آنتن دهی و در معرض دستگاه‌های ارتباطی دیگر می‌تواند به شکل چشمگیری روی سرعت اینترنت شما تأثیر منفی داشته باشد.
  • نویز:  یکی دیگر از دلایل افت کیفیت اینترنت وجود نویز در محل استفاده از اینترنت TD-LTE می‌تواند موجب کاهش سرعت آن شده و کیفیت دسترسی به اینترنت را تحت تأثیر قرار دهد.
  • تکنولوژی قدیمی مودم: تکنولوژی مودم‌های TD-LTE از دو جهت اهمیت دارد. اول، مسئله اتصال به شبکه نسل چهارم است که برای بهره‌مندی از حداکثر سرعت آن، باید مودم از آخرین استاندارد آن پشتیبانی کند. مسئله‌ی دوم در مورد نسل Wi-Fi است که اگر قدیمی باشد، می‌تواند باعث کمتر شدن سرعت اینترنت شما شود.
  • تعداد کاربران: تعداد کاربرانی که به صورت همزمان به مودم TD-LTE متصل هستند، تاثیر زیادی روی سرعت دسترسی هر کاربر به اینترنت خواهد داشت. بهتر است کم‌ترین دستگاه در یک زمان به مودم متصل باشند.
  • تکنولوژی ناهمسان Wi-Fi: عامل دیگری که می‌تواند روی سرعت دسترسی به اینترنت TD-LTE تاثیر بگذارد، ناهمسانی تکنولوژی Wi-Fi است. وقتی دستگاه‌های شما از تکنولوژی قدیمی Wi-Fi استفاده می‌کنند، سرعت دسترسی به همان نسل قدیمی محدود می‌شود و نمی‌توان از تمام توان مودم TD-LTE برای دستیابی به حداکثر سرعت اینترنت ال تی ای استفاده کرد.

راهکارهایی برای رفع مشکل سرعت کم اینترنت TD-LTE

با دلایل کاهش سرعت TD-LTE آشنا شدیم، حالا وقت ارائه راهکار برای برطرف کردن این مشکل است. اولین راهکار را برای عاملی که از طرف شرکت‌های زیرساخت تحمیل می‌شود، ارائه می‌کنیم. برای این که از کند شدن گاه به گاه سرعت اینترنت TD-LTE رها شوید، به سراغ شرکت‌هایی بروید که می‌توانند از چند شرکت زیرساخت خدمات دریافت کنند.

برای رفع عواملی که سمت کاربر است، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • مودم TD-LTE خود را در موقعیت بهتری قرار دهید تا تحت تأثیر عوامل مزاحم قرار نگیرد
  • حتی‌الامکان تعداد دستگاه‌هایی که امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند را کم‌تر کنید
  • از مودم‌های به‌روزتر استفاده کنید
  • سعی کنید تعداد کاربران محدودی را به هر مودم متصل کنید
  • اگر توانایی تغییر دستگاه‌های متصل را نمی‌توانید کاهش دهید یا از دستگاه‌های به‌روزتر استفاده کنید، می‌توانید اتصال دستگاه‌ها را به جای Wi-Fi به اترنت (کابل LAN) تغییر دهید

راهکار جایگزین رفع مشکل سرعت پایین اینترنت TD-LTE

سرویس TD-LTE یک راه عالی و کم دردسر برای دسترسی به اینترنت پرسرعت است. این تکنولوژی برای اکثر کاربران خانگی و حتی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط راهکاری عالی و مناسب است. در برخی از سناریوها ممکن است سرعت و پهنای باند TD-LTE پاسخگوی نیاز کاربران حرفه‌ای و پرمصرف نباشد. در این صورت باید به سراغ راهکارهای جایگزین رفت.

یکی از بهترین راهکارهای جایگزین TD-LTE، پهنای باند اختصاصی است. این سرویس برای کاربرانی مناسب است که نیاز به دسترسی با سرعت بسیار بالا و بدون اختلال به اینترنت دارند.

پهنای باند اختصاصی یکی از مهم‌ترین راهکارهای جایگزین برای رفع مشکل سرعت پایین اینترنت TD-LTE است که باعث می‌شود تا شما به اینترنتی ثابت، پایدار و بدون محدودیت دسترسی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های انتخاب سرویس پهنای باند اختصاصی به جای اینترنت TD-LTE می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دسترسی اختصاصی به پهنای باند اینترنت
  • عدم نابرابری سرعت دانلود و آپلود
  • پرداخت هزینه به ازای پهنای باند و عدم محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت
  • کاهش فوق‌العاده پینگ به شکلی ثابت

سخن پایانی

در این پست در مورد دلایل سرعت پایین اینترنت TD-LTE و راهکارهای رفع آن صحبت کردیم. ابتدا به مسائلی که از نظر فنی در سمت ارائه‌دهنده سرویس هستند اشاره کردیم و پس از آن به نکاتی که در سمت کاربر می‌تواند روی سرعت تأثیر بگذارد، پرداختیم. در پایان هم یک راهکار برای افرادی که نیاز به سرویسی پرسرعت‌تر و پایدار از TD-LTE دارند، معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه‌ی استفاده از سرویس اینترنت پرسرعت TD-LTE را دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با دیگر مخاطبان بلاگ به اشتراک بگذارید.

کلیدواژه : TD-LTEاینترنت
ارسال دیدگاه