تفاوت سیم‌کارت‌های معمولی ۴G با سیم‌کارت‌های TD-LTE چیست؟

مودم های سیم کارتی غالبا به دو نوع در بازار موجود است. اول مودم های 4G-LTE و دوم مودم های TD-LTE

همانطور که از اسم این دو نوع پیداست هر دو از شبکه LTE پشتیبانی میکنند ولی تفاوت آنها در چیست؟ مودم های 4G-LTE مودم هایی هستند که با سیم کارت های معمولی که در گوشی نیز از آنها استفاده میکنید پشتیبانی میکنند ، یعنی همان سیم کارت هایی که قابلیت مکالمه نیز دارند مانند سیم کارت های اعتباری یا دائمی شرکت های ایرانسل ، همراه اول و رایتل که با قرار دادن در مودم میتوانید از اینترنت آن استفاده کنید. تفاوت استفاده این سیم کارت ها در گوشی و مودم در این است که زمانی که در گوشی از این سیم کارت ها استفاده میکنید بدلیل جابجایی زیاد ممکن است در برخی از نقاط آنتن دهی ضعیفی داشته باشید ولی زمانی که در مودم از آن استفاده میکنید میتوانید مودم را در نقطه ای که بهترین آنتن دهی را دارد فیکس کرده و بصورت وای فای از آن استفاده کنید. بعلاوه اگر در یک مکان چند نفر همزمان از اینترنت گوشی استفاده کنند امواج زیادی در اطراف شما خواهد بود که با استفاده از مودم این امواج بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و البته بجای هزینه چندین بسته میتوانید تنها یک بسته اینترنت برای مودم تهیه کنید و چندین نفر همزمان از آن استفاده کنید.

و اما مودم های TD-LTE که باند فرکانسی بالاتری دارند و به مودم های ثابت TD-LTE نیز معروف هستند. این مودم ها از سیم کارت های TD-LTE پیشتیبانی میکنند که قابلیت مکالمه ندارند و فقط دیتا هستند. تغذیه این مودم ها نیز از طریق bts های TD-LTE می باشد. یعنی ممکن است در منطقه شما سیمکارت های معمولی آنتن دهی خوبی نداشته باشند ولی سیم کارت های TD-LTE بخوبی آنتن دهی داشته باشند. مودم های TD-LTE نسبت به مودم های 4G-LTE گرانتر هستند ولی تعرفه اینترنت آنها بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

اگر مصرف شما از اینترنت زیاد است توصیه میکنیم از این مودم ها استفاده کنید. زیرا بسته های اینترنت TD-LTE نسبت به 4G-LTE علاوه بر قیمت کمتر دارای حجم بیشتر نیز هستند و شما میتوانید 1000 یا 2000 گیگ نیز بسته خریداری نمائید.

ارسال دیدگاه