بررسی مودم تی پی لینک TL-MR6400

مودم‌های سیم‌کارتی برای افرادی مناسب هستن که دوست دارن اینترنت رو با سرعت‌ بالا تجربه کنن. شما نت‌رانی‌های عزیز، همون‌طور که می‌دونید سرعت دانلود اینترنت 4G از اینترنت‌های خونگی بیش‌تره و این مسئله کاربران زیادی رو به استفاده از این مودم‌ها ترغیب کرده. البته این موضوع تنها دلیل کوچ کاربران اینترنت خانگی به‌سوی مودم سیم‌کارتی نیست و عوامل دیگه‌ای هم در این زمینه دخیل هستن.

یکی از این عوامل می‌تونه نبود خط اینترنت برای خونه باشه. البته الان سوالی که در ذهن خیلی از دوستان به‌وجود آمده اینه که چرا به‌جای استفاده از مودم سیم‌کارتی، از خود تلفن همراه به‌عنوان مودم استفاده نکنیم و اینترنت گوشی‌مون رو برای کامپیوتر‌مون به اشتراک نگذاریم.

درسته دوستان… این مورد هم امکان‌پذیره. اما دو مشکل بزرگ در این بین وجود داره. اولین و مهم‌ترین مشکل باتری گوشیه. با استفاده از اینترنت و روشن نگه‌ داشتن داده، باتری شما خیلی سریع خالی میشه و همچنین استفاده‌ی هم‌زمان از داده و هاتسپات برای اشتراک‌ اینترنت صدماتی جدی به باطری شما وارد می‌کنه؛ چون گوشی به‌شدت داغ می‌کنه و این اصلا برای طول عمر باتری تلفن خوب نیست.

خب، حالا که علت استفاده از مودم‌های سیم‌کارتی رو متوجه شدین، می‌خوایم به‌صورت تخصصی یکی از مودم‌های سیم‌کارتی کمپانی تی پی لینک رو بررسی کنیم. پس در ادامه با مجله‌ی نت ران همراه باشین تا بررسی کاملی از مودم سیم‌کارتی TP-Link MR6400 داشته باشیم.

مودم تی پی لینک TL-MR6400

TP-Link TL-MR6400 از دو آنتن داخلی برای ایجاد شبکه‌ی وای فای و دو آنتن خارجی برای ایجاد اتصال به آنتن‌‌های اپراتور‌ها (مثل ایرانسل و همراه اول) بهره می‌بره و برای شما یک شبکه‌ی اینترنتی بی‌نقص رو به ارمغان میاره.

در قسمت پشتی این مودم، سه پورت Rj 45 و یک پورت Rj 45 WAN/LAN تعبیه ‌شده که به شما این امکان رو میده تا از مودم سیمی هم به‌راحتی استفاده کنید. با کمی فاصله از این چهار پورت LAN دو کلید بسیار ریز قرار داره که از طریق اون‌ها می­‌تونین به WPS و شبکه‌ی وای فای مودم دسترسی کامل داشته باشین و اون رو محدود کنین. در آخر، به شیار سیم‌کارت می‌‌رسیم که محل قرار گرفتن سیم‌کارت نسل چهارمی (4G) بوده و بعد از اتصال به برق، به‌صورت خودکار فعال میشه.

مشخصات مودم تی پی لینک مدل TP-Link TL-MR6400

  • پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت (4G): دارد
  • پشتیبانی از نسل سوم اینترنت (4G): دارد
  • ابعاد: 202*141*33 میلی‌متر
  • تعداد پورت‌‌ها: 5 پورت
  • پورت Rj 45: سه عدد
  • پورت Rj 45 WAN/LAN: یک عدد
  • شیار سیم‌کارت: دارد (یک عدد)
  • نحوه‌ی اتصال: بدون سیم و باسیم
  • نوع آنتن: غیرثابت
  • تعداد آنتن داخلی (وای فای): 2 عدد
  • تعداد آنتن خارجی (ارتباط با اپراتور): 2 عدد
  • فرکانس: 2.4 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از اس ام اس (SMS): دارد
  • امکان ست VPN روی مودم: L2TP ،IPSec و PPTP
  • گواهینامه CE: دارد
  • گواهینامه ROHS: دارد
  • گواهینامه FCC: دارد
  • پشتیبانی از قابلیت QoS: دارد
  • پشتیبانی از IPv6 و IPv4: دارد
  • سرعت انتقال داده در حالت وایرلس (روی فرکانس 2.4GHz): 300 مگابیت بر ثانیه
  • کلید‌ها: کلید خاموش و روشن کردن مودم (Power)، کلید ریست کردن مودم و دکمه WPS

پهنای باند مودم TP-Link TL-MR6400

مودم TP-Link TL-MR6400 از طریق سیم‌کارت نسل چهارم سرویس موردنظرش رو دریافت می‌کنه. این مودم از نسل‌های 3G ،2G و 4G پشتیبانی می‌کنه و شما با استفاده از اون می‌تونید به باند‌های مختلف وصل بشین و دیتای اینترنت رو از اون‌ها دریافت کنین. این مودم حتی قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت‌های روستایی های‌ وب رو هم داره که روی اکثر مودم‌ها یا تلفن‌های هوشمند کار نمی‌کنن.

قطعا برای شما هم پیش اومده که به خونه‌ی یکی از اقوام‌تون رفته باشید یا به شهر دیگعه‌ای سفر کرده باشید. اگه در اون مکان خاص اینترنت روی باندی باشه که گوشی شما از اون پشتیبانی نمی‌کنه، قطعا تلفن شما بی‌استفاده میشه و شما نمی‌تونید از اینترنت استفاده کنید.

مثلا بار‌ها برای خودم پیش اومده که به شهرستان‌هایی رفتم که ایرانسل و همراه‌اول روی شبکه رومینگ رفتن و امکان استفاده از اون سیم‌کارت‌ها رو برای متصل شدن به اینترنت نداشتم، اما با استفاده از یک مودم و سیم‌کارت‌‌ های‌وب مشکل اینترنت رو کاملا به‌دست فراموشی سپردم.

در بعضی از تلفن‌های هوشمند هم امکان استفاده از اینترنت نسل‌های قبلی همانند 2G و یا 3G وجود نداره (به‌ندرت) و این مشکل در بعضی از موارد حل‌شدنی نیست و مشکل سخت‌افزاری هست، اما با تهیه‌ی مودم TP-Link TL-MR6400 این مورد هم قابل حله، تنها با یک نگاه سرسری میشه گفت که این مودم از اکثر باند‌ها پشتیبانی می‌کنه. می‌تونید این باند‌ها رو در پایین‌ مشاهده کنید.

حالت 2G: باندهای EDGE/ GPRS/ GSM 850/ 900/ 1800/ 1900 MHz

حالت 3G: باندهای DC-HSPA+/ HSPA+/ HSPA/ UMTS 900/ 2100 MHz

حالت 4G: باندهای TDD-LTE 2300/ 2600 MHz و FDD-LTE Cat4 800/ 900/ 1800/ 2100/ 2600 MHz

اتصال مودم سیمی به مودم روتر TP-Link TL-MR640

اگه شما مودم سیمی دارین و نمی‌تونین از اون به‌عنوان وایرلس استفاده کنین، می‌تونین از طریق پورت WAN/LAN مودم سیمی خودتون (مثل مودم دی لینک 2520U) رو به مودم روتر TP-Link TL-MR640 متصل کرده و از یک اینترنت وایرلس ADSL بهره ببرین. این قابلیت بسیار کاربردی بوده و شما رو از خرید روترهای گران‌قیمت بی‌‌نیاز می‌کنه. درواقع شما با یک تیر دو نشان می‌زنین.

همون‌طور که تا اینجای کار متوجه شدین این مودم می‌تونه هزینه‌های شما رو کلی کاهش بده و امکانات فوق‌العاده‌ای رو به شما بده. پس حتی اگه قصد دارین برای خونه از مودم ADSL استفاده کنین، کافیه یک مودم سیمی تهیه کنید و در کنارش این مودم رو هم بخرید. شاید بگید «حالا چه‌کاریه؟». ببینید، با تهیه‌ی این دو مودم شما هم می‌تونین از مزایای اینترنت خانگی بهره ببرید و هم اینکه یک مودم سیم‌کارتی دارین که در مواقع لزوم می‌تونین از اون هم استفاده کنین.

نشانگرهای درج‌شده بر روی مودم TP-Link TL-MR640

تعدادی چراغ LED برای نمایش دادن انواع حالت‌ها روی این مودم نصب‌ شده که به شما اطلاعات کلی رو نشون میده. چراغ اول در سمت چپ چراغ پاور مودم هست و وظیفه‌‌ی خاموش و روشن بودن دستگاه رو به‌عهده داره، در کنار Power چراغ Internet قرارگرفته که به شما اتصال داده رو نشون میده.

با کمی فاصله از دو مورد بالا، چراغ 4G وجود داره و اتصال اینترنت نسل چهارم رو گزارش میده. در چراغ بعدی، نشانگر وای فای تعبیه‌ شده که به شما اتصال شبکه‌ی وای فای رو اطلاع میده. در دو قسمت آخر، با نشانگرهای اتصال به کامپیوتر مواجه می‌شیم که وظیفه‌ی اون‌ها بعد از اتصال به سیستم موردنظر، مشخص میشه.

در انتها، چهار خط کشیده وجود داره که میزان آنتن دهی مودم رو نشون میده و شما با استفاده از این خطوط آنتن‌دهی می­‌تونین بهترین مکان رو برای دریافت سرعت بیش‌تر انتخاب کنین.

حرف آخر

مودم به علت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت (با تمامی اپراتورها ارتباط برقرار می‌کنه) برای انواع نیازها از قبیل شبکه‌‌های اجتماعی، بازی‌‌های ویدیویی به‌صورت آنلاین، جلسات آنلاین تصویری و همچنین تماشای ویدیو به‌صورت آنلاین مناسبه و برای شما هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنه.

این محصول از کمپانی تی پی لینک، وسیله‌ای نیمه‌حرفه‌ایه و می‌تونه نیاز بیش‌تر افراد رو برطرف کنه. ویژگی‌‌های ذکرشده راجع به این محصول همراه با قیمتی مناسب شما رو با تجربه‌ای بسیار عالی از اینترنت مواجه میکنه. پورت‌های LAN این مودم از نوع 10/100 مگابیتی بوده و بدون شک نیاز شما رو در انواع حالات برطرف می‌کنه و با بهره‌گیری از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و ثبت استاندارد IEEE 802.11n همه‌ی کاربران خودش رو راضی نگه‌ داشته.

 

 

 

ارسال دیدگاه